tisdag 31 mars 2009

Längtan och önskningar

Nu när man bantar och kan knappt vänta på vissa händelser så känns längtan till bättre tider olidlig. Man längtar att allt det man vill ska ske, eller det man hoppas, kommer att hända på riktigt! Kanske ens önskningar slår in nån dag, men inte verkar det vara dagen idag det i alla fall. Men alltid kan man önska; och det är tur att ingen kan ta det ifrån en.

Och nu sitter jag i föreläsningssalen och är nervös för att Scania ska ringa och meddela om jag fått jobbet jag sökte eller inte. Det kommer innebära en hel del jobb om jag får det jobbet, dvs fixa boende etc, men den erfarenheten man får av det jobbet skulle verkligen vara värt det. Och tänk så bra det skulle se ut på cv:t!

Men vilken längtan! Jag vill och vill och vill... men jag får helt enkelt bida min tid... om jag nu ens får den. Men men... viljan är åtminstone stark.

2 kommentarer:

  1. Önskar man sig något tillräckligt mycket tenderar man att få sin önskan uppfylld. Jag vet =)

    SvaraRadera
  2. Sant! Men ibland känns det som om det tar lite för lång tid bara. Jag blev lite osäker på om jag känner dig och isf hur? Kan också hända att jag bara har en tillfällig blackout...

    SvaraRadera