söndag 15 mars 2009

Äntligen vår och god fetaostsallad

Efter ett roligt och lite småjobbigt läger i helgen är jag hemma och kan äntligen slappna av. Solens strålar letade sig igenom persiennerna och väckte mig, full av liv och UTAN träningsvärk! Det är inte ofta det sker efter sådan träning som det var. Visserligen gör min sträckning i rumpan ont än, svårt att gå, men vad gör det?! En sån underbar dag!! Solen skiner mot den ljusblåa himlen och luften är uppfriskande. Så för att fira vårens ankomst efter en promenad lagade jag en sallad med oliver, tomat, solrosfrön, linfrön, avokado och fetaost kryddat med rosmarin (som är bra för immunförsvaret), oregano, olivolja och lite peppar. Till måltiden hade jag mitt goda hembakta bröd med massa nötter och frön. (Resultatet kan ni se på bilden) Och gott var det, så jag börjar nästan undra om det inte är dags att skola om? :P

Skämt å sido så var detta i alla fall en god och nyttig måltid, som passar utmärkt för den som vill äta bra eller gå ner i vikt. Massa sallad gör en mätt och belåten, och avokado, olivolja samt linfrön är alla de goda källor till fetter som är bra och essentiella för kroppen. Med huvudet högt, ett glatt humör och ett leende på läpparna ska jag nu se vad som kommer hända härnäst... kanske måla en tavla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar