onsdag 4 mars 2009

Stackars elever...

... råkade även de ut för ett pass av cross-fit likande pass, eller snarare uppvärmning. Jag började med sit-ups för oss (jag tränade med). För mig själv körde jag 3*100 sit-ups: knästryk, dyk och benlyft ( man har bena rakt upp, armarna i kors på bröstet och sedan lyfter man rumpan, fäller ner bena något och sen upp igen).

Härnäst: höga knän, snabbt tempo 3*30 sek.
Därefter: Benböj (djupt) och framspark med varannat ben 3*1 min.
Sedan: rygglyft. Händerna utsträckta 3*3 min.
Efter det: armhävningar. 3*( 30 sedan 20 sedan 10) Alltså, gör sammanlagt 60, men en liten kort vila emellan två gånger innan en lite lite längre vila:P
Sist men inte minst: Springa så snabbt som möjligt med vändningar (varannan sida) 3*1 min.

Och sen kan man ju säga att en elev (tror jag) spydde, och en var på bra väg. Resten var "bara" vita i ansiktet. Och man kan ju säga att mina magmuskler skriker efter den behandling de fått... aj aj vad det svider...Så man kan ju sammanfattningsvis undra om det överhuvudtaget kommer några elever nästa vecka med tanke på att de senast för två veckor sedan klagade på 5 dagars uteslutande träningsvärk...undrar vad det kan bero på?^^

1 kommentar:

  1. När jag läser detta kommer jag osökt att tänka på följande klassiska citat:
    "Säg mig, säg mig, när du knockar dina elever, hur tror du då att dom skall minnas vad du lärt dom?".

    Ta det lugnt! :)
    //Ola

    SvaraRadera