söndag 26 april 2009

Funderar på att starta eget företag...


Jag pratade för ett par dagar sedan med en person som ställde mig frågan: varför pluggar du inte sånt istället om du gillar att hålla på med det? Det som menades var mitt kreativa sinne som har en tendens att överföras på vänner och bekanta (då jag skickar diverse bilder fram och tillbaka). Visst svarade jag att mitt intresse även ligger i den civilingenjörsutbildning jag håller på med, men så var det någon tanke som väcktes inom mig. Visserligen vore ju inte en chefposition fel... Men skulle jag vara bra nog för att kunna leva på min konst och fotografering? Skulle jag våga ge upp en säker utbildning för att kunna göra det jag verkligen brinner för och älskar att hålla på med?

Det värsta är ju att man vet inte. Jag vet inte vad det var i den frågan som fick mig att ändå ställas på pottkanten och börja verkligen fundera; är mitt liv så som jag verkligen vill ha det, eller ska jag ändra på något? Mina funderingar börjar gå till att varför kanske inte läsa ett extra år någon gång och läsa fotografi? Eller kanske konst? Eller varför inte starta ett företag vid sidan om så man kanske kan sälja lite av det jag gjort? Oavsett vad så är mitt första steg att fixa en hemsida så jag kan lägga upp de bilder jag har, och sedan se vad man får för respons.

Det var verkligen länge sedan jag funderade såhär intensivt på något, och jag är lite konfunderad över att bara en fråga kan ställa en så totalt mot väggen och få en att fundera på sitt liv och vad man vill göra med det. Oavsett vad så ska jag kolla lite om det finns lite information om näringsidkare och företagsamhet och vilka krav som finns. Kanske det är ett steg mot att kunna förverkliga mina barnsdrömmar om att kanske om många många år kunna leva på det jag tycker är så kul... vem vet... kanske den drömmen kan besannas en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar