torsdag 28 maj 2009

Tillbakablick: första gymnasiedagen, första träningen, första EM:et


Tänk så snabbt tiden har gått. Det kändes som att det var igår jag började på Chalmers. Då sitter man här igen. Panik, panik, panik. Några timmar kvar, och sedan är det över. Sista tentan för terminen och sen är jag 40 % tig civilingenjör! Men det är inte det enda som känns som igår. Jag minns än första dagen på gymnasiet, första gången jag tränade Taekwon-do och mitt första EM.

Min första dag på gymnasiet var kul och nervös. Vilka förväntningar jag hade, äntligen lära sig RIKTIGA saker och förhoppningsvis bli klokare. Och ja, visst blev jag klokare, men kanske inte i de avseenden jag i första hand tänkt mig.

Min gamle tränare Mattias har för vana att påminna mig om mina första år inom Taekwon-Do:n. Rufsigt hår och pannband, tjocka glasögon, blommiga tights och därtill ballerinatofflor. Ja...precis, ni hör själva hur det låter, och kanske man då kan förlåta Mattias för sin ihärdighet.

Och så mitt första EM. Det allra första som hände för min del på tävlingen var att jag fick springa som bara den för att hinna till min första tulmatch. Min matta var ju såklart den som satte igång före alla andra, och jag var såklart första matchen. Likså gick jag första matchen efter lunch, men denna gång i sparring. Oj så nervös jag var. Tur man hade sin coach bakom sig, annars hade jag nog... ja, jag vet inte vad, men inget kul iaf!

Så kanske man ska sluta vara nostalgisk nu och fortsätta plugga, försöka ännu lite till så det kanske går ännu lite bättre. För sen ska jag njuta...njuta av att snart ska jag skapa nya minnen, erfarenheter och kunskaper. Sååå kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar