måndag 18 maj 2009

Träning och stress



Så jag har saknat det... träningsvärken. Och man mår ju så bra efteråt, när alla endorfiner sätter igång med sitt eget lilla belöningssystem. Det har vart så mycket att göra så jag inte hunnit träna, men nu har jag tränat ett par gånger iaf och det känns i kroppen.

Samtidigt så är det ju egentligen så att när man har som mest att gör då man ska träna. Detta är på grund av de stresshormoner som rör sig i kroppen när man har mycket, förbrukas då man tränar. Om man inte rör på sig har dessa hormoner en tendens att orsaka diverse bieffekter såsom stress, viktuppgång/nedgång, sömnbrist för man är uppe i varv etc.

Istället för att träna har jag nog fotograferat en hel del. Tagit promenader ute i de fria och bara njutit av att försöka fånga naturens skönhet. Men det är inte alltid så lätt, men man kan ju alltid försöka. Hemma hos mig skapade jag en egen studio genom att lägga en spegel på bordet, öppna fönstret så att himlen speglade sig i spegeln och sen placera diverse föremål på. Ovan ser ni lite av resultatet, och mer kommer det nog bli....tro mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar