tisdag 2 juni 2009

Ett äventyr

Framför datorn istället för att packa. Äsch då. Är det så att min resa är så spännande att jag inte riktigt vill åka? Kanske jag tvivlar på att jag verkligen fått detta fantastiska sommarjobb i södertälje? Eller så är jag kanske bara nervös inför vad som hända skall därborta? Kanske, kanske inte, kanske.

Men det ska verkligen bli spännande, kul och fantastiskt lärorikt. Jag ser fram emot ny träning, nya kamrater och nya erfarenheter som förhoppningsvis ska få mig att bli lite klokare med. Och så hoppas jag på att andra saker ska lösa sig i samma veva. Åt vilket håll det än går, så är en lösning alltid bättre än obesvarade frågor.

Förutom allt detta ska även jag börja tänka på det där med vikt igen. Nu får det vara nog med godis ätande och undanflykter såsom "det är ju så mycket nu" etc etc. Så kanske jag ska återgå till att skriva om kolhydraternas, fetternas och proteinernas spännande värld.

Oavsett vad är det dags att börja packa igen, och inte fly från verkligheten längre. Frågor får svar, det som har hänt har hänt och oavsett hur spännande och nervöst det är så ska jag ju iväg. Ett spännande äventyr som börjar imorgon, där vad som helst kan hända. Och visst är det något att se fram emot, en liten färgklick i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar