lördag 18 juli 2009

Sommar och träning och viktminskning!

Sommaren är här på riktigt. Ledighet, massa skoj och nu har man två kattungar på halsen. Visst, det innebär en massa ansvar, men på nått sätt är det värt den mödan när man ser på sina småttingar och bara smälter av deras söthet.

Men nu kommer även ett annat ansvar. Ansvaret om att ta hand om sig själv och komma iform. Jag vet ej vad jag väger just nu (nu när släktingarna från finland vart här har det blivit massa kebab och annat gott), men viktminskningen skall nu börja ske på allvar.

För att komma iform bör man ju kombinera en ordentlig kost med lagom mängd träning. Visst har jag ganska bra kondis nu jämfört med förut, men ändå inte riktigt jätte bra heller. Täningen i Stockholm var superb, och jag har fått inspiration till en massa övningar sedan dess. Men nu bärjar alltså allvaret med ordentlig kost tillsammans med ett pass på klubben på söndag. Tanken är att jag ska köra lite sparkkombinationer och lite styrka samt konditionsträning, alltså ett blandpass bara för att komma igång efter denna vecka med lite träning.

Tanken är att jag ska skriva lite om vad jag äter, för att återkoppla till mina skriverier om kost. Och likaså om träning. Dessutom skall ni få följa min viktnedgång...

Nu ska det gosas med de små, och sen sätta igång med diskandet. Sååå söta det två är, efter matpausen lämnande de skålen såsom på bilden nedan! Och så är Tigris på vift på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar