onsdag 22 maj 2013

Akademisk Ridkonst

Under min långhelg passade jag på att besöka Varberg och titta på och själv testrida akademisk ridning. Jag är verkligen imponerad av denna typ av ridning som verkar så lösgörande och på något sätt lugnande för hästarna. Monika Muller är en licensierad tränare och var oerhört pedagogisk med sin härliga norska klang (ja, jag har lärt mig att älska norska under denna tiden i Norge...).

Nedan bild på Monika som visar mig en del om böjning.


Så nu gäller det att hitta utrustningen man behöver - det är ju inte världens enklaste i djungeln av olika möjligheter! Dessutom verkar akademisk utrustning hålla bra mycket högre prisnivåer än annan utrustning så det gäller att spara ihop till det...

Nu längtar jag till fredag så att jag kommer hem igen till alla som jag håller kärt och fortsätta träna upp lille damen som hela tiden utvecklas!

"Home is where the heart belongs."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar